Helfoliering av UNO-X Buss

Helfoliering av buss

Uno-X har gjort en satsning på et profesjonelt sykkellag. Hvor de skal være med å konkurrere mot de beste i verden i noen av de hardeste rittene som er mulig å tråkke seg igjennom. Uno-X Pro Cycling Team mener det er en selvfølge at kvinnelaget og herrelaget er likestilt på alle måter. AD Dekor har vært såpass heldige å fått i oppdrag å helfoliere bussene og bilene til Uno-X Pro Cycling Team. Da snakker vi folie fra hjulbuene til taket. Denne gangen var det kvinnelaget sin nye buss som ble foliert.

Helfoliering av en buss

Hvordan går man frem?

En hel buss er ikke bare barnemat. Det kreves planlegging og samarbeid. Samarbeid internt selvfølgelig, men også innspill fra kunden. Dette er for å møte de riktige kravene og effektivisere prosessen.

Internt

Før man starter selve folieringen jobbet grafikeren vår sammen med produksjonsavdelingen og monteringsavdeling. Dette er for å sikre at det som blir produsert til helfolieringen er tilrettelagt montørene. På denne måten får montørene et bedre utgangspunkt når folien skal legges. Samtidig som man unngår flest mulige skjøter der folien overlapper. Det er en balanse mellom det estetiske og praktiske.

Det praktiske

På bussen er det brukt litt ulike typer folie. Selve bussen er dekt med helfolieringsfolie som er gjennomfarget. Det vil si at folien som er brukt er mye mykere og dermed lettere å forme etter profilene. På vinduene har vi brukt noe som kalles perforert folie. Det er en type folie som gjør at man kan se ut av vinduet, men ikke inn. Dette gjør også at man kan ha logoer og farge på vindusflater.
Til slutt er det brukt prentet folie. Dette er folie som kommer helt hvit, og kunden selv velger hva de ønsker på den. Om det er logoer, motiver eller bare ulike farger. Disse kan også skjæres ut i ulike fasonger.

Avsluttende

Det er ikke noe å stikke under en stol at det er skikkelig gøy å kunne foliere en buss som tilhører Uno-X Pro Cycling Team. Som vi samtidig kan se på TV i senere tid!
Vi ønsker  Uno-X Pro Cycling Team  lykke til videre!

Spørsmål?

Hvis det er noe du lurer på, eller har noen utfordrende og morsomme oppgaver, ta gjerne kontakt med oss!
Vi liker en god nøtt eller en krevende jobb.

Ditt navn

Telefonnummer