Power tar over MediaMarkt i Sverige!

Omprofilering av MediaMarkts til Power

Når kunder strekker seg over landegrenser, blir AD Dekor med på omprofileringen. Power har kjøpt opp en elektrovarehuskjede, MediaMarkt i Sverige. Som følge av dette må man jo omprofilere alle de 29 varehusene slik at kundene møter Power sin profil og standard. Dette har vi fått gleden av å være med på. Vi tenkte det ville være fint å vise frem prosjektet og hva som gjøres når man omprofilerer en hel kjede.

Ingen steder er like.

Når man jobber tett med en etablert kjede som Power er visse områder strømlinjeformet for at flest mulig lokasjoner skal se ut som, ja, en Power-butikk. Dette hadde vært enkelt og greit om alle varehusene var bygget likt. Noe de selvfølgelig ikke er. Dette krever at man får et oversiktsbilde eller en blåtegning av hver enkel lokasjon, deretter går vi i gang med å omprofilere varehusene digitalt med Power sine retningslinjer for profilering.

Hva skal til varehusene?

Varehusene vil ha noen begrensninger og noen muligheter når det kommer til omprofilering. Så alle varehus kan ikke og skal ikke ha det samme, men i det er allikevel mye likt. Alle kasser skal ha folie som viser til kassenummeret og det skal stemme med Power sine fargekoder. Dette ble gjort med folie. Alle varehus skal også ha åpningstider på inngangspartiet, noe som også ble gjort med folie. Nye trekk til lampeskjermer og sjokkselgere ble produsert i tekstil.

Om man skal kjøpe telefon eller støvsuger så er det fin om det er tydelig merket hvor varegruppen er i varehuset. Her ble det valg folie tekster som monteres over hyllene. Dette blir også gjort på alle utstillingsbord med nye tekster. Samtidig som man folierer dørene innvending for å tydelig merke de med ønsket tekst og budskap!

For de litt større budskapene har vi tatt i bruk noe som kalles en Flexframe. Dette er et rammeverk som man fester og strekker en tekstil duk inni, slik at den blir helt slett og stram. Her kan man selv velge hvilket budskap som skal printes på.
Alle eksisterende logoer og farger som tilhører MediaMarkt blir byttet ut med Power sine logoer og farger. Alt dette blir levert og montert av oss i AD Dekor.

Logistikken

Det er mange ulike elementer som skal leveres til riktig varehus til riktig tid. Produksjonen vår må lage riktig antall elementer til hvert varehus og pakker alt sammen samlet, før det så merkes med hvilket varehus det skal til. På denne måten kan montørene bare møte opp og pakke ut det som trengs.

Alt høres veldig lett og smertefritt ut, men det går med mye planlegging i et slikt prosjekt. Man er nødt til å sørge for at alt blir produsert, i riktig kvanta, til riktig tid. Deretter er montørene nødt til å møte opp i god nok tid for omprofilering av varehusene til åpning. I tillegg spiller erfaring en del inn her, da man er nødt til å estimere cirka hvor lang tid hvert enkelt varehus tar å omprofilere. Dette er for å vite hvor tidlig montørene er nødt til å møte opp for å få alt klart.

Vi takker Power for oppdraget. Det er alltid morsomt med slike utfordringer og store prosjekter.

Lurer på noe?

Vi gjør masse annet enn kun store prosjekter også, så har du noe mindre du lurer på om vi kan hjelpe deg med, bare ta kontakt! Vi hjelper mer enn gjerne til med omprofileringen din!

Flere bilder!

Under her kan du se flere bilder av det som er gjort.

    Ditt navn

    E-post

    Telefonnummer

    Emne

    Beskjed